Zdravé vaření pro děti

Zdravé vaření pro děti

Jestliže máte doma malého kojence, budete muset dříve nebo později řešit podávání příkrmů. Narozdíl od vašich maminek a babiček nejste nuceny připravovat obídky pro miminko pouze doma.V supermarketech jsou běžně k dostání skleničkové obědy, jejichž velikost se odvíjí od věku miminka. Výběr je skutečně veliký a kvalita se u dětských výživ také pečlivě sleduje.

Zdravé vaření pro děti – domácí příkrmy jsou levnější a zdravější

Problém je u kupovaných příkrmů většinou v ceně, která je poměrně vysoká a pravidelný nákup obědů nebo ovocných přesnídávek má na rodinný rozpočet poměrně velký dopad. Pokud si tedy každodenní nákup nemůžete dovolit a jste nuceni připravovat jídlo doma, nabízíme několik možností, jak rychle, kvalitně a zdravě jídlo připravit.

Mnoho maminek před domácí přípravou odrazuje i to, že by měli vařit každý den malé množství surovin. Je ale možné uvařit větší množství třeba na 3 – 5 porcí, podle toho, jak se podaří a hotové jídlo pak v malých plastových krabičkách zamrazit. Takovým způsobem lze uvařit více druhů příkrmů a poté je jednoduše postupně vytahovat z mrazáku, dokud nedojdou a nebudete muset připravovat další.

Jak připravit jídlo pro nejmenší kojence

Při přípravě dětských příkrmů se neobejdete bez mixéru a to zejména v začátcích. Některé děti mohou kousky odmítat ještě i ve dvou letech věku. A mixér je tedy spotřebič, který si budete muset do domácnosti pořídit. Pak už stačí najít vhodný recept a za několik minut je oběd pro malého strávníka na stole.

Příkrmy lze vařit klasicky ve vodě nebo ho připravit pomocí páry. Jestliže se rozhodnete pro vaření ve vodě, použijte balenou kojeneckou vodu bez bublin nebo klasickou kohoutkovou vodu, pokud jste přesvědčeni o její nezávadnosti.

Mezi revoluci ve vaření patří v dnešní době parní hrnec. Vaření v parním hrnci patří k nejzdravějším způsobům přípravy. Ta je také velmi rychlá a snadná. V parním hrnci připravíte jakoukoliv surovinu, od zeleniny, ovoce nebo masa. Při vaření v páře myslete na to, že každá surovina potřebuje jinou dobu přípravy.

Vaření v páře – doba varu dle surovin

Každý hrnec by měl mít v manuálu tabulku s délkou vaření jednotlivých surovin. Jestliže však zvolíte přípravu vaření v páře pomocí klasického hrnce a pařníku, může vám pomoci následující rozdělení:

  • Dlouhá doba varu cca 20 – 30 minut – brambory, mrkev, celer, dýně, batát, kedluben, patizon nebo
    jiná tvrdší zelenina nebo maso, kromě drůbežího.
  • Středně dlouhá doba varu cca 10 – 15 minut – květák, brokolice, lilek, zelí, mražená zelenina, drůbeží
    maso a ryby.
  • Krátká doba varu cca 5 – 10 minut – rajčata, špenát, hrášek, houby.

Jednotlivé časy vaření vychytáte během samotné přípravy, časy jsou pouze orientační, pokud budete vařit v klasickém hrnci, záleží i na typu sporáku.

Vaření v parním hrnci

Parní hrnce se prodávají ve dvou provedeních.

  • První je klasický, který je vhodný pro standardní vaření pro celou rodinu.
  • Druhý je vyroben právě na přípravu dětských příkrmů a jeho velkou výhodou je, že nádoba určená pro vaření slouží zároveň i jako mixér. Odpadá vám tedy složité přendávání hotového jídla do jiného spotřebiče.

Ať už zvolíte jakýkoliv způsob přípravy, nenechte se zejména v začátcích odradit množstvím, které miminko sní. Časem si na nové chutě zvykne a budete mít doma malého jedlíka.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *