O autorovi

Dobrý den,

zdravím Vás na svým stránkách věnovaných vaření dětem. Jsem obyčejná žena na mateřské dovolené, co si krátí čas vymýšlením a zkoušením nových receptů pro svou milovanou, nyní 9-ti měsíční, holčičku Elišku. Když bylo malé 6 měsíců a já stála na pokraji zavádění prvních příkrmů, bylo pro mě nemyslitelné nakupovat již hotová jídla ve skleničkách, které se podle mého nemohou rovnat pokrmům z čerstvých potravin a bez zbytečných umělých barviv, konzervantů, přebytku soli a cukru. Chtěla jsem malé vařit sama a vědět, co jí dávám.

Proč jsem vytvořila tyto stránky

Často mě trápilo, že své dceři vařím stále ty samé chutě, a tak mě napadlo si začít dopředu plánovat, co kdy a jak uvařím. Vždy, když jsem odněkud sehnala zajímavý recept, tak jsem ho vyzkoušela, případně upravila dle svých chutí, vyfotila výsledné dílo a podělila se o recept s ostatními.

Dělení receptů do věkových skupin

Tak jak moje dcera roste, tak doplňuji recepty vhodné k jejímu věku. O vhodnosti zavádění jednotlivých potravin k daném věku dítěte se mezi maminkami stále vedou spory. Proto věková označení receptů jsou zcela subjektivní a individuální a odvíjí se od již  zavedených a vyzkoušených surovin, na které má dcera dobře reaguje.

Bio versus ne-bio

V dnešní době mnoho lidí věří, že pouze biopotraviny jsou ty nej a vše ostatní stojí za houbelec. Podle mého tomu tak není a proto ani ve svých receptech netvrdím kupujte jedině to, co má na sobě značku “bio”. Samozřejmě, pokud máte možnost si vypěstovat vlastní ovoce a zeleninu, vždy jsou tyto potraviny vhodnější než ty koupené, dovolím si říct, že i lepší než ty “bio”. Pokud si koupíte v obchodě ovoce a zeleninu s označením “bio”, tak tím rozhodně také nic nezkazíte. Jestliže však ve vašem obchodě nejsou potraviny ocertifikované, tak se nebojte, rozhodně se po nich neotrávíte! 🙂

Zdravá a racionální strava

Své dceři chci dávat jen zdravá a výživná jídla, což bylo jedním z důvodů, proč vařit namísto kupování hotových příkrmů. Rozhodně nejsem příznivcem přeslazovaných a solených dětských pokrmů a snažím se vždy hledat zdravější alternativy. Bílou mouku, sůl ani cukr malé dítě nepotřebuje, pouze by mu zatěžovaly organismus. Navíc malé dítě potřebuje poznávat nové chutě a těmi nejlepšími jsou ty přírodní.